Bugun...

facebook-paylas
BİR YILBAŞI ÖYKÜSÜ
Tarih: 16-12-2018 22:48:00 Güncelleme: 20-12-2018 20:10:00

Yeni yıl hazırlıklarını, yılbaşı gecelerini severim. Aralık ayının başından itibaren sokaklar, vitrinler ışıl ışıldır. Dükkânlar sadece yılbaşı için hazırlanan ve sadece yılbaşında satılırsa önemi olacak pek çok hediyelik eşya ile doludur. Kupalar, mumlar, havlular, kitaplar, defterler. Hediye seçmek de, hediye almak da ne keyif vericidir.

Eskiden insanlar birbirlerine süslü yeni yıl kartları gönderirmiş. Evde annem vebabamdan kalma, yirmi, otuz yıldır sakladıkları yeni yıl kartlarına rastlıyorum bazen, arkadaşlarından gelen. Bu kartlardaki bacasından duman tüten küçük kulübelere, karlarda oynayan çocuklara, faytonlara bakmak içimi ısıtır, beni masal âlemine götürür, çatıların, çam ağaçlarının üstündeki simler parmaklarıma yapışır.

Uzunca bir süredir kimse birbirine böyle kartlar göndermiyor, ne bayramlarda, ne yılbaşında. Artık herkes e-postalar, cep telefonu mesajları ile geçiştiriyor bu kutlamaları. Oysa özenle seçilip sevgi ile yazılmış bir kartın yerini ne tutabilir ki?

Yılbaşları benim ailem için çok özeldir. Biz bize olmak isteriz. Annem mutlaka hindi dolması yapar, yanına zeytinyağlılar, mezeler, çerezler, meyveler ile çok güzel bir sofra hazırlar. O akşam en güzel masa örtüsünü misafir odasındaki masaya örter. Sadece özel günlerde kullandığımız porselen tabakları, kristal bardakları çıkarır. Babam eve gelirken daha önceden sipariş verip ayırttığımız çikolatalı pastayı getirir. Gece tam on ikide yıl boyu ağzımız tatlı olsun diye pastadan bir parça alırız, annem bir poşete koyduğu narı bereket dileği ile antrede yere vurarak kırar.

Bundan birkaç yıl önceydi. Çok ılık bir Aralık ayı geçiriyorduk ve 31 Aralık Hafta sonuna geliyordu, tam üç gün tatil yapabilecektik. Annem ve babam bize sürpriz yaparak Antalya’da bir otelde yer ayırtmışlardı. Sevdiğimiz bir sanatçı yılbaşı gecesi otelde şarkı söyleyecekti. Ablamla otelin kapalı havuzunda yüzmenin, deniz kıyısında yürüyüş yapmanın, yılbaşı gecesi çılgınlar gibi eğlenmenin hayallerini kurmaya başlamıştık.

Aralık ayının son haftasında babamın ani bir iş gezisi için Almanya’ya gitmesi gerekti. Otuz Aralık günü geri dönecekti. Annemin araba ile bizi Antalya’ya götürmesine ve babamın Almanya’dan Antalya’ya gelmesine karar verdik.

……….

Otuz Aralık perşembeydi. Harika bir güne uyandık. Ben okuldan, ablam ve annem işlerinden iki gün izin alıp sabah erkenden yola çıktık. Annem ara sıra şehirlerarası yolda babam yorulunca araba kullanırdı ama bu kez yalnızdık ve çok dikkatli gidiyordu.

Yüz kilometre hızı hiç aşmadan üç saatte Afyon’a geldik, bir dinlenme tesisinde mola verdik. Biraz dinlenip yemek yedikten sonra tekrar hareket edecektik. Burası yazın olduğu kadar olmasa da yine de kalabalıktı.

Ben sucuk döner yemek istiyordum. Annem ve ablam yol boyunca sarımsak kokusunu çekemeyeceklerini, başka bir şey yememi söylediler. “Siz de yerseniz kokudan rahatsız olmazsınız” dedim.

“O zaman da midemiz rahatsız olabilir, bu riski göze alamayız.” Diye cevap verdiler. İkisi ağız birliği etmişçesine benim isteklerimle dalga geçiyor gibiydiler.

Hamburger yemeye karar verdik.

Sağlıklı beslenme meraklısı olan ablam ve annem hamburgerlerine mayonez koydurmadılar, kola içmediler. Hamburgerin yanında ablam ayran, annem çay içti. Ayran ve hamburger fikri bana uygun gelmedi.

En azından bugün sağlıklı beslenme benim umurumda değildi. Güzel notlar almıştım, tatildeydim ve Antalya’da beş yıldızlı bir otele gidiyordum. Bunun keyfini şimdiden çıkarmaya başlamıştım bile. O nedenle hiç kalori hesaplamaya niyetim yoktu. Hamburgerime mayonez de ketçap da sıktım. Yanında patates kızartması ve kolamı alıp restorana geçtim.

Dışarıda öyle parlak bir güneş vardı ki gözlerimi alıyordu. “Afyon böyle ise kim bilir Antalya ne güzeldir, belki denize bile gireriz” dedim. Annemle ablam bu sözlerime güldüler.

“Saçmalama, 31 Aralık’ta bu yarıkürede hiçbir yerde denize girilmez” dediler.

“Turistler giriyormuş, dün gazetede okudum”

Ablam” Evet Rus turistler, Antalya’nın kışı onların yazı gibi de ondan” dedi.

Ablamın denize girme hayalimi yıkmasına kızmıştım. Ama bu bile hamburgerimi

iştahla yememe engel olamadı.

Karnımız doyduktan sonra alışveriş merkezinin üst katına çıktık. Buradan her geçişimizde annem havlulara bakmaktan kendini alamazdı. Babam her defasında anneme “Ne yapacaksın bu kadar havluyu” der ama satın almasına engel olmazdı. Sanırım renk renk havlular babamın da hoşuna gidiyordu. Annem bu kez üzerleri çiçek deseni işlemeli havlulardan aldı. Ben pembelerini, ablam su yeşili olanlarını beğendi.

Bir ara saatimize baktığımızda bir saati aşkın süredir burada olduğumuzu fark edip telaşlandık. Hemen yola koyulmalı, hava kararmadan Antalya’da olmalıydık. Günler kısaydı. Saat beş olmadan hava kararacaktı. Telaşla arabamıza döndük. Babam da bu saatlerde Almanya’dan uçakla yola çıkacaktı.

Otopark oldukça kalabalıktı. Biz park yerinden çıkarken iki araç bizim yerimize park etmeye çalışıyordu. “İnşallah kavga etmezler” diye güldük.

Otomobilde babam olunca ablamla ben arkada otururuz. Bu kez babam yoktu ve ablam büyük olmanın verdiği avantajla öne oturmuş, ben de hiç itiraz etmemiştim.

Evin küçük çocuğu olmanın pek çok avantajının yanında bazı dezavantajları da vardı tabii. On altı yaşında bile olsanız küçük olunca sizi umursamayabiliyorlar, gözlerinde pek büyümüyorsunuz ama bunun yanında şımartılıyorsunuz.

Annem “Babanız yola çıktı mı acaba?” diye sesli düşündü. Ablam saatine bakıp “Uçağı bir saat sonraydı” diye cevap verdi.

O sırada annemin cep telefonu çalmaya başladı. Ablam telaşla annemin çantasından telefonu bulup çıkardı. Arayan babamdı. Annem araba kullandığı için ablam açtı telefonu.

“Merhaba babişko, annem araba kullanıyor, o nedenle seninle konuşamayacak, nasılsın, biz Afyon’dan biraz önce hareket ettik, sen ne zaman yola çıkacaksın?” diye sordu.

Babam “Burası çok karlı, uçak rötar yaptı, ne zaman kalkacağı belli değil” diye cevap verdi.

Babamın bu sözleri üzerine hepimizin keyfi kaçmıştı. Yoksa yeni yıla babamdan uzakta mı girecektik?

Annem “Sen gelemeyeceksen biz neden Antalya’ya gidelim o zaman?” diye seslendi.

Ablam annemin söylediklerini babama iletti.

“Olsun siz gidin, yılbaşı yarın, mutlaka gelirim, zaten burada pisti temizliyorlar, kar durunca havalanırız. Orada hava nasıl, bir de Antalya havaalanı kapalı olmaz umarım” dedi

Ablam “Burası çok güzel, Ankara’da da, Afyon’da da bahar havası vardı” diye cevap verdi.

Babam “Size iyi yolculuklar, bir değişiklik olursa tekrar ararım, hepinizi öpüyorum”

Üçümüz bir ağızdan “Biz de seni öpüyoruuuuuz” diye seslenip telefonu kapattık.

“Babişkomsuz mu gireceğiz yeni yıla” diye yüzümü astım. “Keşke Antalya’ya hiç

gitmeseydik”

Annem yoldan dikkatini ayırmadan “ Merak etmeyin yetişir, bir hafta kapanacak değil ya koskoca Köln havaalanı” diye cevap verdi. “Avrupa’nın en önemli merkezlerinden biri, tam yılbaşında uzun süre kapanmasına izin vermezler.”

Ablam “Köln’deki hava durumu ile Antalya’ya gitmemizin ne ilgisi var, Antalya’ya değil, Köln’e kar yağıyor” diye bana güldü.

Annem; “Hadi asma yüzünü, baban yarın bizimle olacak, yeni yıla birlikte gireceğiz, olumsuz düşünme”

Ablam dikkatimi dağıtmak için müziği açtı. Burdur yakınlarından geçerken yol kenarındaki bir çeşmede durup arabamızın sileceklerine su doldurmak, arabanın camlarını yıkamak istedik. Hem annem de kısa süre için de olsa dinlenecek, bacaklarındaki uyuşukluğu geçirecekti. Hava soğumuştu. Burdur her zaman böyle serindir zaten.

Arabadan inerken annem “ Yedek şoför şart” dedi ablama, “Keşke seninle dönüşümlü kullanabilseydik”

Ablam “ Ben kullanırım ama sen cesaret edip vermezsin ki arabayı bana”

Annem “Senin uzun yola çıkman için daha epeyce egzersiz yapman gerekir”

Bagajdaki boş şişeye çeşmeden su doldururken yanımıza bir çoban ve sürüsü yaklaştı.

Bir anda çevremiz belki yüz tane koyunla dolmuştu. Koyunlar bir yandan “meee” diye bağırırken bir yandan da çeşmenin yalağından su içmek için birbirlerini itiyorlardı. Yirmili yaşlardaki çoban elindeki uzun sopa ile koyunların dağılmasını önlemeye, birbirlerini ezmeden su içmelerini sağlamaya çalışıyordu.

Ankara’da hiç göremeyeceğimiz bu manzara çok hoşumuza gitmişti. Ablamla koyunlara dokunmaya çalışıyorduk.

Birden çobanın sırtındaki torbadan başını uzatan kara gözlü, minicik iki kuzuya ilişti gözlerimiz. Çok şaşırmıştık. Hemen “Aaaa bunlar da ne böyle?” diye sorduk çobana.

Çoban, “Yılın ilk kuzuları” diye cevap verdi.

“Ama erken değil mi?”

“Bu zamanda başlar kuzular doğmaya” dedi çoban.

“Neden sırtınızda taşıyorsunuz?”

“Soğuktan korumak için”

Evet, bu çok ilginçti. Şimdiye kadar kuzuların sırtta taşındığını görmemiştim. Buna “kuzu torbası” denirmiş ve erken doğan kuzuları soğuktan korumak için çobanlar sırtlarında torba içinde taşırlarmış.

Çoban bize bunları anlatırken yavaşça torbayı sırtından indirip kuzuları yere bıraktı.

Ablamla ben kucaklayıp bir süre sevdik. Öyle güzel, öyle beyazdılar ki. Kara gözleri ile meleyerek annelerini arıyorlardı. Onları bırakınca o kadar koyunun arasında annelerini bulup memelerine yapıştılar ve iştahla emmeye başladılar. Anneleri de yavrularına kavuşmaktan mutlu görünüyorlardı.

Biz çobanla sohbet edip kuzuları severken arabanın sileceklerini dolduran annem fırça ile ön camı yıkamıştı. “Hadi arabaya, gidiyoruz” diye seslendi.

Ablamla tekrar arabaya yöneldiğimiz sırada “Bu kez ben önde oturmak istiyorum” dedim.

Ablam “Sen küçüksün, geç arkaya” diye güldü bana.

Annem “Bırak kardeşin önde otursun”

Ablam “Peki, öyle olsun bakalım” diye cevap verip arka koltuğa geçti.

Annem “Kemerini bağla” diye uyardı beni.

Aslında annem söylemese de bağlayacaktım ama ben evin küçüğüyüm ya, illa beni onlar idare edecek. Kemer bağlamayı kendim akıl edemem sanıyorlar.

Yavaş yavaş güneş batmaya, gökyüzü pembeleşmeye başlamıştı. Annem “Yarın hava güzel olacak, belki denize girersin” dedi bana gülerek. Ablam da annemin bu sözüne çok güldü. Benimle dalga geçtiklerini anlamazlıktan geldim.

Annem arabanın farlarını yaktı. Aslında şimdiye kadar Antalya’ya ulaşmamız gerekirdi. Fakat Afyon’da bir saatten fazla oyalanmamız, annemin aşırı dikkatli bir sürücü olması nedeniyle gecikmiştik.

Annem “Sağ salim varalım da, geç olsun” diyordu. Aslında haklıydı. Yolda birkaçyerde radara yakalanmış, ceza kesilen araçların yanından keyifle geçtik. Her defasında ablamla “ Heeey!! Aslan annem, radara yakalanmadık” yine diye tezahürat yaptık.

Annem “Radara yakalanacak kadar hız yapmıyorum ki “ diye cevapladı bizi “Siz bana emanetsiniz”

Radyoyu açtım, haberler başlamıştı. Avrupa’daki hava durumunu söyler belki diye hepimiz pür dikkat dinliyorduk. Spiker, Almanya’daki yoğun kar yağışının hava ve kara ulaşımını etkilediğini söylüyordu.

Bu sözler babamın yetişemeyeceğinden endişe ettirmişti bizi. Annemin dahi babamın geleceğine olan inancının sarsılmaya başladığını hissetmiştim. Hepimiz sessizleştik. Radyoyu kapadım, keyfimiz kaçmıştı, müzik bile dinleyemeyecektik.

Hava karardıktan biraz sonra Antalya’nın ışıkları görünmeye başlamıştı. Çam ormanlarının içinden Antalya’ya ulaşıp Kemer’e, kalacağımız otele doğru yöneldik.

Yarım saat kadar sonra otele gelmiştik. Deniz kıyısında çok güzel ve büyük bir tesisti.

Babam deniz tarafında iki oda ayırtmıştı bizim için. Ablamla aynı odayı paylaşacaktık.

Odalarımıza çıktık. Görevliler valizlerimizi getirdi.

Dördüncü katta güzel bir odaydı. Balkon kapısını açtım. Karanlık olduğu için denizi göremiyordum ama sahile hafif hafif vuran dalgaların sesi geliyordu.

Annemin odası bitişikteydi. Biraz sonra oda telefonumuz çaldı. Arayan annemdi.

“Akşam yemeği saat yedide. Hazırlanın, inelim” dedi. Ablam yemekten önce duş almak için banyoya geçti. Ben yatağa uzandım televizyonu açtım. Haber dinlemek istiyordum. Saat altı olmuştu. Bir yerlerde haber olmalıydı. Bana sanki babamdan haber vereceklermiş gibi geliyordu.

Evet, bir haber kanalı bulmuştum. Dikkatle izlemeye başladım, Avrupa’daki kar yağışını gösteriyordu. Bazı yerlerde kar yüksekliği bir metreyi bulmuştu. Fırtına vardı ama burası neresiydi anlayamamıştım. Köln de böyle miydi acaba, babam gelebilecek miydi?

Biraz sonra ablam banyodan çıktı, hazırlanmaya başladı. Bana da “Haydi kalk, sen de değiştir üstünü” dedi. Kalkıp giyinmeye başladım. İkimiz de hazırlanmışken annem kapyı vurdu, birlikte yemeğe indik.

Yemekten sonra annem daha fazla dayanamayıp babamı aradı. Babam hala havaalanındaydı. Ne zaman hareket edecekleri belli değildi. Kar yağışı devam ediyormuş ama durur durmaz kalkacakları anons edildiği için kimse havaalanından ayrılamıyormuş. Belki de geceyi bir koltuk üzerinde geçireceğini söylüyordu.

Hepimiz çok üzgün ve durgunduk. Şimdi artık babamın yılbaşı eğlencesine yetişmesi değil sağ salim gelebilmesi önemliydi bizim için. Annem kendi odasına gitti. Ablamla yataklarımıza oturup dua etmeye başladık. Endişesini bize fazla belli etmese de annemin de odasında babam için dua ettiğinden emindim.

Ertesi sabah uyandığımız zaman ilk işimiz annemi aramak oldu. Babamla konuşmuş, Köln’de kar yağışı durmuş, her an hareket edebilirlermiş.

Bu haber hepimizi sevindirmişti. Neşe içinde kahvaltıya indik. Biz kahvaltıdayken babam aradı. “Uçağa gidiyorum şimdi” diyordu. İstanbul üzerinden gelecekti. Antalya’ya direkt uçak bulamamıştı. Saate baktık, dokuzdu. Öğlen bir sıralarında Antalya’da olması gerekiyordu. Daha dört saatimiz vardı.

Kahvaltıdan sonra hep birlikte kapalı havuza indik. Yüzdük, kaydıraktan kaydık, ablamla yüzme yarışı yaptık. Havuzda iki saatten fazla zaman geçirmişiz, Yüzmek acıktırıyor.

Kendimize birer tost yaptırdık.

Biraz daha zaman geçtikten sonra annem “Haydi çıkalım artık, hasta olacaksınız” diyerek bizi uyardı. Odalarımıza çıktık. Duş alıp dinlendik. Öğleden sonra olmuştu. Annem aradı bizi yine, babam İstanbul’a inmişti. Ablamla “Yaşasııın” diye bağırıp birbirimize sarıldık. Annem “Hazırlanın babanızı karşılamaya havaalanına gideceğiz, oyalanırsanız biz havaalanına varmadan o Antalya’ya gelebilir, babanızı bekletmek istemezsiniz değil mi?” dedi bize.

Bu sözler üzerine ablamla hemen hazırlanıp aşağı indik. Havaalanına giderken bağıra çağıra şarkılar söylüyorduk.

Babişkomuzu elinde valizi ile karşımızda görünce üçümüz birden boynuna atlayıp öpücüklere boğduk. Yeni yıl bize şimdiden mutluluk getirmişti.

Buket SARAN

Bu yazı 43492 defa okunmuştur.